GOTOWOŚĆ” okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać. ECZKO przerwy lub odpoczynek. Sankcje za spędzanie tygodniowych odpoczynków regularnych w kabinie wprowadziły do swoich taryfikatorów już m. Francja, Belgia, Holandia, Niemcy i Wielka Brytania. W Polsce nie nakłada się takiej kary. Jednak można przypuszczać, że kary zaczną nakładać następne kraje, szczególnie Europy Zachodniej.
Z takimi karami muszą się jednak liczyć przewoźnicy, gdy. Można zatem raczej bez obaw zostawić kartę w tachografie, udając się na przerwę, odpoczynek dzienny czy weekendowy. Nowe naruszanie „ Karta w tachografie podczas odpoczynku tygodniowego regularnego” Ze względu na wprowadzone sankcje we Francji i Belgi w przypadku, gdy kierowca odbiera odpoczynek regularny tygodniowy (co najmniej godzin) w pojeździe, zostało dodane nowe naruszenie ostrzegające o włożonej karcie w trakcie takiego odpoczynku. Ten artykuł nie zabrania odbierania odpoczynku w aucie-jest użyta formuła może, a nie zabrania się. Co nie jest zabronione, jest dozwolone.
Pozostawienie karty w tacho, oznacza tylko, że karta została w urządzeniu i nie można-na tej podstawie twierdzić, że kierowca w nim był. Jako że tachograf rejestruje poruszanie się pojazdu tylko w slocie nr. Pracodawca jest zobowiązany zapewnić każdemu pracownikowi w każdej dobie pracowniczej nieprzerwany okres co najmniej godzin odpoczynku.
Oprócz tego pracodawca ma obowiązek zagwarantować również pracownikom co najmniej godzin nieprzerwanego odpoczynku tygodniowego. Odpoczynek tygodniowy powinien obejmować odpoczynek dobowy. Zatem kierowca wkładając kartę do tachografu po odpoczynku dziennym lub tygodniowym powinien wskazać kraj, w którym rozpoczyna pracę oraz przed odpoczynkiem dziennym. Kontrola tygodniowa czasu pracy kierowcy.
Jak zalogować prawidłowo kartę kierowcy? Prawidłowe zalogowanie karty kierowcy w tachografie cyfrowym przysparza wiele problemów i niestety jest źródłem poważnych kar finansowych. Jak prawidłowo zalogować kartę kierowcy tachografie cyfrowym?
Kiedy kierowca musi zrealizować wpis manualny a kiedy może z niego zrezygnować? Zapewnienie odpoczynku dobowego i tygodniowego, czy rozliczanie przewozu w załodze to tylko przykładowe problemy pracodawców. Dodatkowe wątpliwości wynikają także z przepisów unijnych. Zapoznaj się z praktycznymi poradami aby uniknąć kary do tys.
Kierowca po ponownym umieszczeniu karty w tachografie musi dokonać manualnego wpisu - nawet, gdy karta została wyciągnięta na krótki okres czasu (np. kilka minut). Tachograf nie zalicza automatycznie tego okresu jako odpoczynku gdyż kierowca może w tym czasie wykonywać inną prace np. Dokładnie, tachograf rejestruje przecież 3dni.
Powiedział, że jeżeli kręcę pauze na bazie, gdzie w każdej chwili może np. Jeśli tylko Ty dysponujesz autem i wiesz, że nikt inny nie będzie z niego korzystał to nic nie stoi na przeszkodzie żeby kartę zostawić w tachografie, z reguły się ją wyjmuje planując odpoczynek tygodniowy poza pojazdem ale nie jest to koniecznością. Rozpoczyna się on nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24- godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku i wynosi godzin. Dopuszczalne jest jego skrócenie do godzin co drugi tydzień. Od nowego roku w sytuacji, kiedy kierowca w trakcie wykonywania zadania przewozowego naruszy przepisy dotyczące czasu prowadzenia pojazdu, przerw i odpoczynku, nieprawidłowo użytkował tachograf lub ingerował w zapisy na tachografie, zapomniał, zgubił, przez co nie przedstawił inspektorowi odpowiednich dokumentów podczas kontroli na drodze będzie zagrożony karą grzywny.
W przypadku jeżeli podczas analizy po-szczególnych wydruków przerwa między dwoma kolejnymi aktywnościami wynosi co najmniej godziny, oznacza to, iż kierujący zrealizował odpoczynek tygodniowy. W takich przypadkach należy dokonać szczegółowego obliczenia czasu odpoczynku. Ostatnio zakupiliśmy samochód z tachografem cyfrowym i zatrudniliśmy nowego kierowcę.
Problem dotyczy obowiązku wyjmowania karty kierowcy. Pracownik twierdzi, że nie musi wyjmować karty z tachografu. W moim przekonaniu powinien ją wyjąć, kiedy oddala się od auta np.
Czasem pracy kierowcy jest również czas poza przyjętym rozkładem czasu pracy, w którym kierowca pozostaje na stanowisku pracy kierowcy w gotowości do wykonywania pracy, w szczególności podczas oczekiwania na załadunek lub rozładunek, których przewidywany czas trwania nie jest znany kierowcy przed wyjazdem albo przed rozpoczęciem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.