czwartek, 14 lipca 2016

Zwiedzanie andaluzji samochodem

Może komuś się przyda: Lotnisko KRK – Sevilla. Wynajęcie samochodu (w naszym przypadku Goldcar). W pobliżu centrum handlowego Centro Comercial El Arcángel. Z regionu tego, począwszy od końca XV wieku, wyruszały okręty w celu odkrycia odległych ziem i skolonizowania ich.

W taki upał zwiedzanie zamiast przynosić frajdę po prostu męczy.

Sama Sewilla, Malaga, Kordoba i Granada zajmą ok. Kadyksie, Jerez de la Frontera, Rondzie czy nadmorskich, bardzo urokliwych kurortach. Andaluzja samochodem-wróciłam - Hiszpania - Forum. Jeśli masz tygodnie urlopu wydaje mi się bez sensu pchać się samochodem do Hiszpanii.

Jeśli chcesz coś po drodze pozwiedzać, podróż zajmuje tydzień w jedną stronę. Wieczorem po zwiedzaniu Sewilli kierujemy się do Kadyksu, białego miasta, położonego na półwyspie za Cieśniną Gibraltarską, a więc de facto już nad oceanem. Prawie całe miasto otoczne jest wodą, oprócz wąskiego pasa, łączącego Kadyks w wyspą San Fernando.

W końcu pierwsze miasto na andaluzyjskim wybrzeżu. Komunikacja z nimi odbywa się bardzo sprawnie, formalności są minimalne, i co ważne dla wielu osób, które wypożyczając auto nie przepadają za blokowaniem. Miejsca takie jak Sewilla, Ronda, Granada, Tarifa to tylko przedwstęp do tego, co region oferuje. Nazywana w Hiszpanii Andalucía lub z języka arabskiego Al-Andalus, jest najludniejszą i drugą pod względem powierzchni wspólnotą autonomiczną Hiszpanii. Swoją powierzchnią prawie dorównuje Węgrom lub Portugalii.

Latem przypomina piekarnik, temperatury często wąchają się z okolicach czterdziestu stopni, jednym słowem piekarnik. Tradycyjne zwiedzanie robi się coraz trudniejsze, a obowiązkowymi punktami na trasie stają się place i sale zabaw. Niskobudżetowa podróż jest realna, a nawet kusząca. Mamy dnia na miejscu, jedziemy w dwie dorosłe osoby. Jest naprawdę gorąco, a klimat jest suchy.

My byliśmy na przełomie czerwca i lipca i chwilami było za gorąco na zwiedzanie w ciągu dnia. Strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy bezpieczeństwa i jakości świadczonych usług oraz personalizacji reklam. Kliknij tutaj, by uzyskać więcej informacji lub dostosować ustawienia. Klikanie na stronie lub przeglądanie jej oznacza zgodę na korzystanie przez nas z plików cookie.

W każdym większym hiszpańskim mieście znajdziemy wiele miejsc, które w określone dni oferują bezpłatny wstęp (a mam na myśli nie tylko punkty widokowe).

Niestety, zmartwię Was – wszystkie trzy! Każde z nich ma swój niepowtarzalny charakter i swoje skarby – Sewilla ma Alcázar, Kordoba Meczet, a Granada Alhambrę. Bo oglądanie tego wszystkiego przy stopniach. Sewilla to klasyczne wyobrażenie Hiszpanii: flamenco, torreadorzy, drzewa mandarynek, owoce morza i słodka sangria. I jeszcze więcej: flirt, siesta i mañana.

Zwiedzanie Toskanii własnym samochodem to moim zdaniem opcja najbardziej korzystna. Możemy dzięki temu zobaczyć bardzo dużo i mieć czas na dotarcie do najpiękniejszych fotograficznie tras i miejsc Toskanii – Chianti, Crete Senesi,. Tyle tylko, że u nas mycie samochodu i pranie tapicerki to około 200zł. Tym bardziej, że za wynajem samochodu na tydzień wraz z fotelikiem, dodatkowym full ubezpieczeniem i ubezpieczeniem na Portugalię i Gibraltar zapłaciłem chyba 134euro. Temat: Czy ktoś pojechał do Hiszpanii samochodem?

Ja jechałam samochodem do Hiszpanii około lat temu. Cała podróż zajęła nam dni, ale zwiedziliśmy przy okazji dużo np. Z powrotem do Polski za to jechaliśmy dnia ale bez zatrzymywania się nawet na nocleg - tylko kierowcy się zmieniali.