środa, 16 stycznia 2019

Jak nauczyć się odmiany przymiotnika niemiecki

Odmiana przymiotnika po rodzajniku określonym. Jeżeli przed przymiotnikiem niemieckim jest rodzajnik określony, to już wykonuje całą robotę i jednoznacznie określa płeć, liczbę oraz przypadek – przymiotnik więc nie musi tego robić. A zatem, taki przymiotnik nie ma co się wysilać i prawie zawsze dostaje końcówkę „-en“. Przymiotnik w niemieckim odmienia się przez przypadki tak jak w polskim.


Dochodzi tu jeszcze odmiana rodzajników, która na pierwszy rzut oka wydaje się trudna. Zachodzi tu jednak logiczna prawidłowość.

Skup się na razie na Mianowniku, bo to jest na początku najważniejsze. Tłumaczę język niemiecki prostym językiem wraz z wieloma przykładami, a do każdego tematu znajdziesz kilka interaktywnych ćwiczeń. Super wyjaśnia Pan zawiłości języka niemieckiego, a odmiana przymiotnika w Pana tłumaczeniu jest rewelacyjna. Jakoś nigdy nie mogłam ogarnąć tej tabelki i nauczyć się na pamięć i okazuje się, że nie trzeba jej wcale wkuwać, wystarczy jak ktoś porządnie wytłumaczy. Jak Szybko Nauczyć się języka niemieckiego?


Słyszałem wiele opinii o tym, że szybka nauka języka niemieckiego nie jest możliwa. Nawet w szkole nauczyciele wciąż powtarzają, że aby nauczyć się niemieckiego potrzeba latami uczyć się słownictwa i poznawać zasady gramatyczne. Kiedy przymiotnik stoi przed rzeczownikiem należy go odmienić przez przypadki tak samo jak rodzajnik.

W tabelach podajemy wszystkie przypadki, również niemiecki dopełniach, czyli der Genitiv. Niemiecki przymiotnik odmiana po: rodzajniku określonym, rodzajniku nieokreślonym, bez rodzajnika,. W zdaniach porównawczych z użyciem przymiotnika w stopniu równym używamy spójników so. Archiwa tagu: odmiana przymiotnika. Pobierz Gratis ten Raport i dowiedz się więcej jak nauczyć się niemieckiego.


W pozostałych przypadkach, gdzie rodzajnik nieokreślony odmienia się, dodajemy końcówkę –en. W liczbie mnogiej ze względu na brak rodzajnika nieokreślonego przydawka przybiera końcówki takie, jak rodzajnik określony. To właśnie wtedy stwierdzają, że „niemiecki jest za trudny” i tracą motywację do dalszej nauki. Dla mnie głównym winowajcą takiego stanu rzeczy jest nic innego jak brak czasu.


Bo niemieckie przypadki da się „oswoić“. Ale nie ma co oczekiwać, że zacznie się ich bezbłędnie używać już po pierwszej lekcji. Jak nauczyć się rekcji w języku niemieckim? Po pierwsze: Musisz najpierw zrozumieć przypadki.


Musisz wiedzieć na jakie pytania odpowiadają, z jakimi przyimkami się łączą. Nauczenie się na pamięć całych list z rekcją czasownika, przymiotnika i rzeczownika graniczy z niemożliwością. Niemiecki to jedyny język, którego nie uczyłam się tak, jak uczyłam się wszystkich innych.


O czym zresztą możecie poczytać tutaj, tutaj, tu i jeszcze tu. Kiedy byłam jeszcze dzieckiem nie mogłam się przekonać do języka niemieckiego, chodziłam na kurs i odrabiałam zadania, jednak nie angażowałam się w to i nie robiłam nic.

W języku niemieckim tak jak w języku polskim mamy trzy stopnie – równy,. Polecam wszystkim chcącym nauczyć się języka niemieckiego. A ja zaczynam dopiero nauke niemieckiego i to dla mnje jakas czarna magia te zaimki koncowki odmiany masakra ale strona super. Sprawdź w ćwiczeniach swoją znajomość różnych form użycia niemieckich przymiotników. W razie problemów, zapraszamy do naszego opisu przymiotnika w niemieckim.


Obejrzyj lekcję i zrób przygotowane przeze mnie ćwiczenia. Oprócz der, die, das, die (ten, ta, to, ci) mamy w niemieckim również inne rodzajniki jako alternatywę dla odmiany przymiotnika. Stosujemy go w czterech wariantach: za lub przed rzeczownikiem, przy stopniowaniu oraz w porównaniach. Poza odmianą przymiotnika po rodzajniku określonym, mamy także zaimek wskazujący spełniający tą samą rolę. Zaimek wskazujący zastępuje rodzajnik określony w zdaniu.


Jak szybko nauczyć się języka niemieckiego? Zacznij od internacjonalizmów! Poniżej przedstawiamy pokaźny zasób słówek w języku niemieckim, tzw.


Po drugie, w zasadzie odmianie podlega tylko rodzajnik, a rzeczownik się nie zmienia. Chociaż, jak wszędzie, i tu są wyjątki. Wyjątki te otrzymują końcówkę -s lub -n. Zaznaczyłam to w poniższej tabelce.


Ihr(e) lub przeczeniem kein(e) w liczbie pojedynczej odmieniają się tak jak po rodzajniku nieokreślonym. Freund kein interessantes Buch. Końcówki odmiany przymiotnika po.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty