piątek, 27 września 2019

Andaluzja blog podróżniczy

I jak Ci się podoba na naszym blogu? Jeśli wszystko OK to mamy propozycję: Dołącz do ponad tys. Wysyłamy mail jedynie raz na tydzień. Zero spamu, tylko nowe wpisy, super okazje, triki, promocje lotnicze i podróżnicze poradniki. Polecić mogę Cafe Bar Gerardo, które znajduje się niedaleko centrum – wylądowałam tam przypadkiem, schodząc w dół do głównej ulicy z dzielnicy Albaicin.

W podróż po Andaluzji wybraliśmy się samochodem wypożyczonym w skierowanej do Polaków (i prowadzonej przez Polaków) firmie Malaga U Drive.

Komunikacja z nimi odbywa się bardzo sprawnie, formalności są minimalne, i co ważne dla wielu osób, które wypożyczając auto nie przepadają za blokowaniem. Blog podróżniczy okiem Miszy - ciekawe miejsca w Polsce, relacje z podróży, recenzje sprzętu turystycznego. Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa, o ile nie zaznaczono inaczej. Kopiowanie i rozpowszechnianie tekstów i zdjęć możliwe tylko za moją zgodą. Andaluzja to nie tylko złote piaski na Costa de la Luz czy ociekająca słońcem Malaga.

Jeśli znudzą Was plaże, to atrakcje odnajdziecie w głębi lądu. Skusiliśmy się na przejście szlakiem, który przez lat był zamknięty, bo pochłonął zbyt dużo ofiar. Zakochałam się w Andaluzji na zabój.

Uważam, że to jeden z najciekawszych regionów w Europie. Malaga jest doskonałą bazą wypadową do odwiedzenia okolicy. I co najlepsze wszystkie ciekawe miejsce są oddalone od siebie o godzinę jazdy samochodem. Czekam z niecierpliwością na moment kiedy tam wrócimy, a dzisiaj przedstawię Wam mój subiektywny. Dziś nie brakuje tu zabytków o arabskim charakterze, co czyni Andaluzję jeszcze bardziej wyjątkową.

Nasz niemal roczny pobyt w Sewilli był dla nas czasem intensywnym. W tym krótkim okresie odwiedziliśmy sąsiednie Maroko, portugalską Maderę, a także dalekie Peru. Niestety zabrakło dni, by dokładnie poznać Andaluzję. Przez kolejne 7lat na terenie Andaluzji powstawały coraz piękniejsze pałace, twierdze i inne konstrukcje, których zwieńczeniem była Alhambra, czerwony pałac, siedziba kalifa i jego dworu, znajdujący się w dzisiejszej Granadzie, u podnóża gór Sierra Nevada. Bilety do Malagi zostały kupione prawie z rocznym wyprzedzeniem.

Kierunek wydawał nam się jak na wrześniowy termin bardzo atrakcyjny, a cena kusząca. Bez zbędnego zastanawiania się czy będziemy mieli czas i ochotę właśnie tam i właśnie w tym czasie lecieć, zdecydowaliśmy się na zakup. Właściwa Hiszpania jest nam chyba jeszcze nieznana, bo póki co odwiedziliśmy Katalonię, Andaluzję i Kraj Basków. Zwiedzanie kraju, którego mniej lub bardziej akceptowalnym symbolem są byki, temperament i flamenco to w rzeczywistości odkrywanie różnych kultur, splecionych wspólnymi nićmi podbojów kolonialnych i twórczością Cervatesa. Strona zabierze cię w podróż na południowe krańce Hiszpanii - do Andaluzji.

Ciekawe miejsca, atrakcje, regionalna kuchnia, lokalne ciekawostki, piękne zdjęcia i przewodniki. Przy każdym artykule znajdziesz przydatny słowniczek hiszpańskiego. Odkrywaj i zwiedzaj Andaluzję razem z nami!

Ronda to niewielkie miasto w Andaluzji słynące ze spektakularnego wąwozu El Tajo i mostu Ponte Nuevo. To miejscowość położona chyba najbardziej malowniczo, spośród tych, które zwiedziliśmy podczas naszej ostatniej podróży do Hiszpanii. Zdjęcia to zdecydowanie nasza ulubiona pamiątka z podróży. Do Andaluzji, jednak pojechało z nami nasze nowe dziecko (GoPro), w związku z czym nie mogliśmy przy okazji nie nagrać paru filmików #128521; Całość zmontowaliśmy i tak powstało krótkie video, oczywiście mało profesjonalnie, ale przywołuje miłe wspomnienia.

Photo is by far our favorite trips souvenirs. Wybieramy się wkrótce do Andaluzji i Twój blog (jak zwykle ostatnio) trafia w 10! Szliśmy Twoim ścieżkami na Sycylii, nad Gardą, teraz czas na Andaluzję. Damy znać po powrocie co się sprawdziło. W tym roku postanowiłyśmy pojechać gdzieś bliżej, a że 1) obie bardziej lubimy zwiedzać zabytki niż słodko leniuchować, 2) obie oglądałyśmy Grę o Tron, 3) na F4F zobaczyłam artykuł o miejscach, gdzie kręcono część scen z GoT i wypadło, że ciepło, miło i ciekawie było by polecieć właśnie do Andaluzji.

Napisz bloga o swojej podróży 0. Parę dni temu wróciłem z wycieczki po Andaluzji. Przygotowując się do tej wyprawy szukałem informacji po wielu forach i portalach, postanowiłem nieco ułatwić życie innym wybierającym się do Andaluzji i. Państwo położone na Półwyspie Iberyjskim, ze stolicą w Madrycie.