czwartek, 2 lipca 2020

Przesyłka za pobraniem z możliwością sprawdzenia zawartości

Najczęstszym problem jaki pojawia się podczas samego doręczenia przesyłki jest oczekiwanie odbiorcy, że będzie mógł obejrzeć zawartość i dopiero na tej podstawie zdecydować czy odbierze paczkę. Przeważnie ma to miejsce w przypadkach przesyłek z usługą COD czyli za pobraniem. Niestety, nie ma takiej możliwości.


Klient odbierając bowiem przesyłkę ma obowiązek uiszczenia za nią opłaty, bez możliwości jej rozpakowania oraz sprawdzenia czy zawartość zgadza się ze złożonym przez niego zamówieniem. Aby skorzystać z nowej usługi Poczty Polskiej trzeba zaznaczyć przy zamówieniu towaru, że chcemy, by nadawca przesyłki zamówił usługę sprawdzenie zawartości przesyłki przez odbiorcę i zapłacił za nią dodatkowe zł.

Tak jak pisałam u mnie za bardzo nie interesowali się przesyłką, spytali czy wszystko ok, podpisałam kartkę i tyle :) Za to jak wysyłałam paczkę w opcji sprawdzenie zawartości to babka z. Z czego wynika ten przepis i czy jego istnienie ma jakiś sens? Przede wszystkim odpowiedzialność za paczkę od momentu otrzymania przesyłki do jej doręczenia ciąży na firmie kurierskiej. Wyobraźmy sobie teraz taką sytuację, że przed odebraniem przesyłki chcemy ją otworzyć. Możliwość odbioru przesyłki w tak gęstej sieci punktów odbioru, w dogodnym czasie, połączona z możliwością sprawdzenia zawartości przesyłki przed jej odbiorem to niewątpliwa wygoda dla klienta oraz zwiększenie poczucia bezpieczeństwa e-handlu.


Prawo przewozowe nie dopuszcza możliwości weryfikacji zawartości przed potwierdzeniem odbioru towaru. W przypadku przesyłek za pobraniem, odbiór przesyłki możliwy jest po dokonaniu zapłaty za towar. Firma kurierska odpowiada za stan towaru w czasie transportu.

Nie odpowiada natomiast za zgodność dostarczonego towaru z zamówieniem. Ja jakoś nie wysyłam za pobraniem a klientów nie tracę. Ile kosztuje przesyłka pobraniowa z możliwością otworzenia przy listonoszu? Po sprawdzeniu zawartości przesyłkę możesz przyjąć lub odmówić jej przyjęcia.


Witam Spędziłem wiele godzin próbując znaleźć jakieś konkretne informacje na temat możliwości sprawdzenia zawartości paczki w obecności kuriera i prawdę powiedziawszy mam już zupełny mętlik w głowie. Sprawdzenie zawartości paczki w obecności kuriera. Z zasady nie ma takiej możliwości, choć zdarza się, że kurierzy pozwalają na otwarcie przesyłki, ale robią to niezgodnie z obowiązującymi regulacjami. Odbiorca bowiem nie może sprawdzić zawartości przesyłki przed jej formalnym przejęciem, co również często wiąże się z opłaceniem usługi. Pracownik firmy kurierskiej godząc się na sprawdzenie zawartości paczki wcześniej, robi to wyłącznie na swoją odpowiedzialność.


Dopiero wówczas można ją otworzyć. Możemy również skorzystać z możliwości sprawdzenia zawartości przesyłki u kuriera. Jest to o tyle atrakcyjne rozwiązanie, iż w przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru możemy od razu zwrócić paczkę kurierowi.


Wszystkie formalności odbywają się więc natychmiast. Obierałem już kilka razy przesyłkę, zarówno za pobraniem, jak i zapłaconą i sprawdzałem zawartość przed zapłaceniem lub potwierdzeniem odbioru. Jedna z firm nawet zalecała mi sprawdzenie zawartości, mimo, że paczka była oklejona ich firmową banderolą pełniącą rolę plomby.


Prawda jest taka, że w przypadku przesyłek za pobraniem, pozostaje ona własnością nadawcy do momentu uregulowania należności u kuriera.

Poczta polska sprawdzenie zawartości. Aby wyeliminować taką możliwość, wiele sklepów internetowych umożliwia klientom skorzystanie z opcji dodatkowej, jaką jest przesyłka „za pobraniem”. Na czym ona polega i jak dokładnie działa? Za pobraniem” w firmach kurierskich Sposób działania przesyłki za pobraniem jest prosty. DHL przesyłką priorytetową ubezpieczoną.


Możliwość sprawdzenia, czy zamiast zamówionego smartfona w paczce nie ma czasem cegły, to częsty powód konfliktu między klientami a kurierami. To nie mój problem - mówią kurierzy. Klienci chętnie ją wybierają, gdyż jest to bardzo szybka forma dostawy oraz niezwykle bezpieczna.


Przesyłka kurierska pobraniowa występuje w sklepach. Dzięki niej płacimy za towar w momencie jego otrzymania. Wiele firm kurierskich ma również możliwość opcji sprawdzenia zawartości za dodatkową opłatą. Zwrot przesyłki za pobraniem. Kupiłam rzecz na pewnym portalu aukcyjnym przesyłką pobraniową.


Umówiłam się ze sprzedawcą, że będzie możliwość sprawdzenia zawartości, ale takowej nie było - okej, nie robiłam z tego powodu afery. Przy zakupach internetowych możemy często spotkać się z formą zapłaty za pobraniem. Nie każdy z nas jednak zdaje sobie sprawę z tego, czym jest pobranie.


Gdy również się nad tym zastanawiasz nad tym, czym dokładnie jest, sprawdź to razem z nami i przekonaj się, kiedy sprawdzi się najlepiej. Czyli podpisuję odbiór i tym samym w ciemno stwierdzam, że przesyłka jest OK i ew. Co jak za towar już zapłaciłem z góry i nie odbiorę?


Chytrość Dębiczanki kosztowała ją bieganie na Policję, prokuraturę i mnóstwo straconego czasu i nerwów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty