poniedziałek, 6 lipca 2020

Samotna matka czy warto

Samotni rodzice mogą rozliczać się wspólnie z dzieckiem, co stanowi dla nich preferencyjne rozwiązanie - samotna matka, rozliczając się z dzieckiem, w swoim zeznaniu rocznym deklaruje podatek w wysokości podwójnej kwoty, którą oblicza się od połowy rocznych dochodów obu osób, które się rozliczają. Samotna matka – niektóre kobiety zostają nią z wyboru, za inne ktoś zadecydował. Bez względu na to, jak wylądowałaś w tym miejscu, pewnie już wiesz, że nie jest łatwo finansowo, jak i psychicznie… i chętnie przyjmiesz dziś wartościowe wskazówki.


Ja nadal nie wierzę, że jestem samotną mamą. Moje ja nie jest kompatybilne z tą rolą, z tą łatką. Tak mnie to uwiera, nawet nie potraficie sobie wyobrazić.

A potraficie wyobrazić sobie, jak wygląda życie samotnej matki? Co masz przed oczami, gdy myślisz – o, to jest samotna matka. Gość Tutek hh napisał: I porządną MYSLACA kobieta nie zostanie samotna matka , bo to już bardzo źle świadczy o lasce że poleciala na faceta typu fafarafa , to jest.


Witaj beatka ja teź jestem samotna matka mam dwoch synkow 3latka i 5roku maz nas zostawil rok temu i ma gdzies dzieci rozumiem cie doskonale niejest nam latwo znalezc mezczyzne ktory nas bedzie szanowal kochal wspieral sama sie o tym przekonalam zwiazalam sie z mezczyzna ktory taki byl cudowny na poczatku a teraz traktuje mnie i dzieci jak. Ania z Przewijaka popełniła ostatnio post o tym, że jest samotną, ale szczęśliwą mamą. Lubię Anię podczytywać i lubię wspierać kobiety na ich macierzyńskiej ścieżce, więc pod postem tym popełniłam komentarz, który ujmował sprawę nieco inaczej, czyli, że dziecko wychowane przez samotną matkę też może być szczęśliwe.


Tak naprawdę to już nie wiem gdzie szukać pomocy. Od lat jestem samotną matką trójki dzieci w wieku szkolnym. Mój problem polega na tym, że nie mogę znaleźć pracy takiej, abym mogła pogodzić ją z wychowywaniem dzieci.

Wlasnie chcialabym zasiegnac waszej porady,jest to dosc wazny temat ale moze wy sie wypowiecie co o tym myslicie,nie chce sie rozpisywac wiec postaram sie ujac wszystko jak najkrocej. Wychowujesz samotnie dziecko? Sprawdź, czy możesz liczyć na pomoc dla samotnej matki!


Kiedy samotna matka może uzyskać pomoc? Wyłącznie najbiedniejsze matki (takie, w których rodzinie dochód na głowę nie przekracza 5złotych netto) mogą liczyć na pomoc dla samotnych matek. Niezależnie od tego, dlaczego kobieta samotnie sprawuje opiekę nad dzieckiem (jest wdową, rozwódką lub ma, tzw. dziecko nieślubne), zawsze jej matczyne obowiązki są wzmożone, ponieważ wymagają zapewnienia dzieciom nie tylko opieki w domu, ale również zaplecza finansowego, bytu materialnego. Samotne matki są samotne z jakiegoś powodu.


Albo księżniczce znudziło się i miała bolca na boku. Jakby nie było, gra nie warta świeczki. Ale zaraz rycerstwo wykopu podniesie głos że to ofiary. Zaczęło się od tego listu: „Wokół siebie widzę samotnych trzydziestoparolatków.


Bez znajomych, bo znajomi mają już rodziny i zajęty czas wolny. Jak chcesz napisać cos mądrego, to napisz jak wyrwać się z kręgu samotności, a nie kolejny durny wpis o tym, jak wyrwać lalę do ruchania na jedna noc. Jesteśmy stworzeni tak, że samotność nie jest dla nas komfortowa psychicznie i to prędzej czy później może się odbić na dziecku. Nie chce sie ubiegac sadowo o alimenty z ojcem dziecka ale chce dac mu jego nazwiosko czy wg prawa bede w tedy. W ich przypadku bardzo ważna będzie pomoc matki czy też ojca.


Chocz jak wiadomo nie zawsze taka młoda dziewczyna może na nią liczyć. Również nadal wielu z nas uważa, że samotna matka jest sama sobie winna.

Bardzo często wielu z nas sądzi, że kobieta a raczej dziewczyna zaszła w ciąże na imprezie pod wpływem alkoholu czy też. Matka samotnie wychowująca dziecko może się opodatkować wspólnie z nim (nawet jeśli ma dwoje czy troje dzieci, w rozliczeniu z fiskusem uwzględniane jest tylko jedno) — oblicza wówczas należny podatek identycznie jak małżonkowie, z których jeden nie pracuje. Polega to na podzieleniu swoich dochodów przez dwa, obliczeniu od tej. Czy wiązać się z samotną matką? PL - Poznałem w pracy super kobietę i od razu mi się spodobała :) Ja jej chyba też.


Z czego ja -matka dzieci pracowałam na etaty wiecznie nie bylo mnie w domu, weekendy wyjezdzałam nad morze taka praca w tyg pracowałam w gastronomii, a mieszkanie wynajmowałam z kolezanką- samotną matką bo nie stac mnie na samodzielne mieszkanie. DZis moje dzieci sa znow ze mna a ja nadal mam marzenia o podróżach dalekich i bliskich i. Ulga dla osób samotnie wychowujących dziecko zagrożona. Samotny rodzic to taki, który wychowuje dziecko bez udziału drugiego – uznała skarbówka w najnowszej interpretacji. Oznacza to, że kobieta, która otrzymuje wsparcie byłego partnera, nie może rozliczać się z dzieckiem. Policja, to tylko w przypadku, gdyby faktycznie sprawiali Ci jakieś problemy, nekali itd.


Myślę jednak, ze dobrym pomyslem byłoby znalezc jakies miejsce, ktore pomaga samotnym matkom, albo ogolne udziela pomocy psychologicznej, moze jakas poradnie rodzinna (ciężko doradzic konkretne miejsce, bo nie wiem, gdzie mieszkasz?). Zobacz odpowiedzi na pytanie: Warto pakować się w związek z samotną matką? Matki i ojcowie samotnie wychowujący dziecko mają również możliwość skorzystania z ulgi na dziecko (ulgi prorodzinnej). Nie należy jednak mylić ulgi na dziecko z rozliczeniem wspólnie z dzieckiem.


Ulga prorodzinna przysługuje wszystkim rodzicom, niezależnie od tego, czy wychowują dziecko wspólnie, czy samotnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty